Selecteer de taal

 

Turkije

De Turkse belangstelling was kort. Twee test piloten waren naar Welschap gestuurd om als passagiers mee te vliegen met Meinecke (hij was een van de Fokker testpiloten). Ondanks het feit dat op de eerste testvlucht één van de motoren uitviel, prezen zij de G-1. Dat was het einde van de Turkse belangstelling zelfs nadat andere motoren waren gemonteerd (de WASP motoren).

Hongarije

De firma Manfred Weiss in Boedapest was bekende van Fokker. Vóór de Tweede Wereldoorlog werden al tientallen Fokkers gebouwd onder licentie (meestal C-5, D-13 en F-7 vliegtuigen). Manfred Weiss had ook het recht op een licentie voor de G-1 gekregen (dit is niet bewezen). Maar er zijn geen vliegtuigen gebouwd vóór het uitbreken van de oorlog. Later, tijdens de oorlog, heeft Manfred Weiss BF-109's gebouwd.

Zwitserland

Zwitserland was ook een trouwe klant van Fokker. Eerder waren grote aantallen D-7's en C-5's gekocht. Later - in kleinere aantallen – zijn de D-13 en C-10 gevolgd. Er zijn drie testpiloten naar Nederland gestuurd om de G-1 te testen. Hoewel de resultaten zeer veelbelovend waren volgde er geen bestellingen.